Klik her for at læse svarene på de ofte stillede spørgsmål
Hvordan kan jeg modtage SMS med Lyca Mobile tilbud og kampagner?
For at modtage vores tilbud og kampagner, skriv JA til 3232. Du kan til enhver tid afmelde dig ved at sende STOP til 3232.
Kan jeg bruge VoIP Services på min Lyca Mobile?
Under vores vilkår og betingelser har Lyca Mobile ret til at begrænse eller forhindre adgang til bestemte hjemmesider og tjenester over sit netværk. På nuværende tillader Lyca Mobile ikke brugen af Lebara Talk via Lyca Mobile datanetværk. Dette vil ikke forhindre dig i at få adgang til sådanne tjenester via andre tilgængelige WiFi-forbindelser. ”
Behold dit gamle nummer med LYCAMOBILE
Du kan ændre dit nuværende mobilnummer gratis til Lyca Mobile. For nummerflytning, kontakt din forhandler eller kontakt Lyca Mobile kundeservice.
Glemt PIN / PUK-koder
Hvis du indtaster en forkert PIN-kode tre gange dit SIM-kort vil automatisk låses. I dette tilfælde skal du indtaste din PUK-kode. Din PUK-kode er skrevet i SIM-kort brevet fundet i din startpakke. Behold det venligst for sikker opbevaring. Hvis du ikke kan finde din PUK-kode ring til kundeservice.
SIM-lås
Hvis dit SIM-kort ikke virker, når du første gang indsætter det i din mobil og efter at have indtastet din PIN-kode, kan det have en SIM-lås. Hvis du har været hos din nuværende udbyder for mere end 1 år, kan denne lås fjernes gratis, du bedes kontakte din nuværende udbyder direkte for at anmode om koden, som vil give dig mulighed for at fjerne din SIM-lås.
Hvis du har haft dit håndsæt for mindre end et år, bør du bede din håndsætudbyder, hvor meget det vil koste for at fjerne SIM-lås.
Gyldighedsperiode
Hvis du ikke foretage opkald eller SMS inden for en 3 måneders periode vil din kredit blive fastfrosset.
Hvis din kredit har været fastfrosset har du en måned til af foretage top-up, i hvilket tilfælde din gamle kredit vil blive genindsat. Hvis du ikke foretager top-up inden for dette tidsrum, vil dit nummer blive fastfrosset permanent, og du vil ikke være i stand til at bruge dit SIM-kort.
International Roaming
Hvordan bruger jeg den internationale Roaming tjeneste?
Alle Lyca Mobile kunder kan bruge vores internationale Roaming service. Den service aktiveres automatisk, når du foretager dit første opkald, mens du er i Danmark. Du kan foretage og modtage opkald & SMS som du ville have gjort derhjemme. Husk at tilføje den internationale landekode før du foretager et opkald. Bemærk: Vi anbefaler at du foretager dit første opkald mindst 24 timer efter de forlader Danmark.
Hvordan kan jeg vide, om jeg er Roaming?
Der er et par nemme måder at kontrollere, om du er Roaming:
Nogle telefoner viser et ‘Roaming Ikon’, se din telefons brugervejledning for yderligere detaljer.
Din telefon vil vise et andet netværk navn, når du med succes har logget på en Roaming Partner net.
Nogle telefoner vil vise Roaming Partner net navn over eller efter Lyca Mobile.
Vores Roaming Partner netk kan finde på at sende dig en sms om priser og services.
Hvor meget koster det?
Mens du er i udlandet er omkostningerne for at modtage og foretage et opkald afhængig af, hvor du er, og hvor du ringer til. Lyca Mobile holder tingene enkle, vi har delt verden i 7 zoner. Hvert land har hver sin zone. Klik her for at se vores internationale Roaming priser.
Hvordan aktiverer du mobilt Internet?
Hvis du vil bruge det mobile internet, skal du have de rigtige indstillinger i telefonen. Ring til kundeservice for at anmode om indstillinger. Vi vil sende dig en SMS-besked for at opdatere telefonens internet-indstillinger automatisk. Sørg for at acceptere denne besked og gem indstillingerne. Hvis du har brug for hjælp, kan du ringe til 3332 fra din Lyca Mobile. Klik her for at se internet indstillinger til din mobil.
Hvorfor kan jeg ikke sende/modtage SMS?
Først, sikre dig at du har nok kredit på dit SIM kort til at sende SMS. Hvis du stadig ikke kan sende/modtage SMS, så tjek dit ”message centre number”(MCN) i dine SMS indstillinger. Nummeret skulle gerne være +4571300101. Hvis det er et andet nummer end det førnævnte, indsæt venligst det førnævnte nummer. Derefter sluk og tænd din mobil igen. Prøv så at sende sms igen. Hvis der stadig er problemer, venligst kontakt vores kunde service.